Παράνομη κίνηση ηλεκτρικών scooter με πηδάλια στον Βόλο

Αύξηση παρουσιάζει το τελευταίο χρονικό διάστημα η κίνηση στον Βόλο ηλεκτροκίνητων scooter με πηδάλια, τα οποία λανσάρονται στην αγορά ως ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα ενώ δεν πληρούν τις προδιαγραφές και, ως εκ τούτου, δεν  εμπίπτουν σε αυτήν την κατηγορία, και η κυκλοφορία τους απαιτείται να συνοδεύεται με πινακίδες κυκλοφορίας, άδεια και ασφάλιση.

Πρόκειται για οχήματα που εισάγονται από Κίνα ή Ταϊβάν, και όπως λέει ο ιδιοκτήτης καταστήματος μοτοσικλετών Νίκος Πολύζος, οι χρήστες τους πιστεύουν ότι δεν χρειάζεται να έχουν στοιχεία κυκλοφορίας, καθώς έχουν πέσει θύματα παραπληροφόρησης.

Τα ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα, εξηγεί, έχουν μέγιστη ισχύ 250 Watt, ανώτερη ταχύτητα τα 25km/h και ποδηλάτηση που δεν σταματά, ενώ τα εν λόγω ηλεκτρικά scooter δεν πληρούν αυτές τις προδιαγραφές και επιπλέον τα πηδάλια που φέρουν είναι επί της ουσίας διακοσμητικά και ο έλεγχος μπορεί εύκολα να το διαπιστώσει αυτό. 

Η κίνηση λοιπόν των εν λόγω ηλεκτρικών scooter στην πόλη εγκυμονεί μεγάλους κινδύνους, επισημαίνει ο ίδιος, καθώς κυκλοφορούν ακόμη και σε πεζόδρομους, και σε περίπτωση πρόκλησης ενός ατυχήματος οι οδηγοί τους δεν φέρουν καμία απολύτως αστική ευθύνη, καθώς αυτά δεν έχουν πινακίδες κυκλοφορίας, ενώ απαγορεύεται.

Ειδικότερα, στην αγορά κυκλοφορούν ποδήλατα κλασσικού τύπου, τα scooters ή δίκυκλα με βενζινοκινητήρα ή με ηλεκτροκινητήρα, τα οποία συνοδεύονται από πιστοποιητικό συμμόρφωσης, και για την κυκλοφορία τους απαιτείται άδεια κυκλοφορίας, άδεια οδήγησης και ασφάλιση, και ηλεκτρικά υποβοηθούμενα ποδήλατα με υποβοηθούμενη ποδηλάτηση, εξοπλισμένα με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης συνεχούς ισχύος 0,25kW, των οποίων η ισχύς μειώνεται σταδιακά και τελικά μηδενίζεται όταν η ταχύτητα του οχήματος φθάσει τα 25 km/h ή νωρίτερα εάν σταματήσει η ποδηλάτηση.

Δηλαδή, για να θεωρηθεί το ηλεκτρικό υποβοηθούμενο ποδήλατο τέτοιο ώστε να μην απαιτείται άδεια και δίπλωμα οδήγησης, θα πρέπει ο κινητήρας του να έχει μέγιστη ισχύ 250 Watt, το όχημα να μην υπερβαίνει τα 25km/h, και για να υποβοηθά ο κινητήρας θα πρέπει η ποδηλάτηση να μη σταματά.

Για τα ποδήλατα με τις ανωτέρω προδιαγραφές (υποβοηθούμενα) δεν απαιτούνται άδεια κυκλοφορίας, οδήγησης και ασφάλιση, καθώς αντιμετωπίζονται στη χρήση τους ως ποδήλατα κλασικού τύπου.

Επιπλέον, η ευρωπαϊκή νομοθεσία έχει μεριμνήσει ώστε τα υποβοηθούμενα ποδήλατα να μην επιτρέπεται να φέρουν αυτόματο επιταχυντή (γκάζι) ή διακόπτη ή σύστημα για την ενεργοποίηση του ηλεκτρικού κινητήρα χωρίς ποδηλάτηση.

 

Τα ηλεκτρικά scooter με πηδάλια

Τα εν λόγω δίκυκλα, εάν έχουν μέγιστη ισχύ άνω των 250 watt, δυνατότητα κίνησης που υπερβαίνει τα 25km/h και ποδηλάτηση που σταματά, δεν εμπίπτουν στην κατηγορία των ηλεκτρικών υποβοηθούμενων ποδηλάτων.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΟΥΓΚΑ

 

 

 

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΣΗΜΕΡΑ